CARI DALAM BLOG INI

Loading...

Monday, November 5, 2012

SELAMAT KELUAR DI JALAN ALLAH

Tak  lama lagi cuti sekolah bermula...maksudnya...akan keluar lah berbondong-bondong orang di jalan Allah untuk meninggikan kalimah Allah dan memperbaiki iman dan amal... ikut statistik seluruh Malaysia mengikut Kementerian Pelajaran Malaysia, seramai 2 juta lebih pelajar di sekolah menengah je!!! Itu belum kira yang belajar kat IPTA... cuba bayangkan, dalam 2 juta tu kita amiklah 1juta yang pelajar islam...dalam sejuta tu kita tolak lagi bilangan pelajar wanita dalam 500ribu...bakinya 500 ribu pelajar lelaki islam...berapa banyak kita dapat bentuk jemaah dikalangan student-student ni untuk buat usaha dakwah...kalau dalam jemaah ada 10 orang dan dibahagi dengan 500 ribu, lebih kurang 50 ribu jemaah dapat dibentuk untuk keluar jalan Allah khas untuk jemaah student je!!!!! Cuba campur pula dengan pelajar-pelajar kat IPTA... Allahu Akbar... Bayangkan tuan-tuan semasa Haji Wida', Nabi telah kumpul 124 ribu sahabat...dan mereka telah keluar di jalan Allah lepas tu...dan 10ribu je kubur2 mereka berada di tanah Hijjaz..114 ribu yang lain kubur sahabat pegi mana tuan..????? Bertebaran seluruh alammmmmmmmmmmm......

Apa-apa pun doakan ana...azam keluar Negara Jiran tahun ni pula....dan doakan rakan-rakan yang lain yang akan wakafkan HARTA, DIRI dan MASA mereka di JALAN ALLAH....doakan hidayat seluruh alam

6 comments:

  1. i,allah tuan moga allah kabulkn azam tuan..bila nak pasang sayap lg sblah ttuan hehe...lg bnyak pahala allah bg hehe...

    ReplyDelete
  2. Amin, Moga Allah SWT permudahkan... Dakwah sampai kita ditiadakan lagi di dunia yang fana ini............

    ReplyDelete
  3. to danial :dah ada 'sayap' pun...sengaja xnak letak gambar ahlia kat blog..
    to zul :jazakallah...

    ReplyDelete
  4. Selamat jumpa lagi tuan.... Keningau dlm kenangan..

    ReplyDelete
  5. As Salam, i am currently conducting a survey about mosque in Malaysia for my master thesis. it would be a big help if u could help me to answer the survey. Thanks in advance.
    https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dGhMa19JeDlpZ04xajZTVnROYVl2cWc6MQ#gid=0

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah. Teruskan usaha dakwah mengajak manusia pada kebenaran. Usah putus harap & sentiasa berbaik sangka. Hidayah itu milik Allah.

    ReplyDelete

JAZAKALLAH KERANA SUDI ZIARAH DAN BAGI KOMEN, INSYALLAH KALAU ADA KELAPANGAN SAYA AKAN BALAS KOMEN TUAN-TUAN.SILA TINGGALKAN E-MAIL / WEBSITE, INSYALLAH.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails