CARI DALAM BLOG INI

Loading...

Tuesday, October 27, 2009

Golongan Lelaki Ditarik Oleh Perempuan Ke Neraka

Pertama:- Ayahnya
Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak mempedulikan anak-anak perempuannya di dunia. Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar solat, mengaji Al-Quran dan sebagainya. Dia membiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat... ..tidak cukup kalau dengan hanya memberi kemewahan dunia sahaja maka dia akan ditarik oleh anak perempuannya ke neraka.

Kedua:- Suaminya
Apabila seorang suami tidak mempedulikan tindak-tanduk isterinya. Bergaul bebas di pejabat, memperhiaskan diri bukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki yang bukan mahram, apabila suami mendiam diri... ... walaupun dia seorang alim (solat tidak tangguh, puasa tidak tinggal) maka dia akan ditarik oleh isterinya ke neraka.

Ketiga:- Abang-abangnya
Apabila ayahnya sudah meninggal dunia, tanggungjawab menjaga maruah wanita tersebut jatuh kepada abang-abangnya... ..jikalau mereka hanya mementingkan keluarganya sahaja dan adik perempuannya dibiarkan sahaja sehingga dia melencong dari ajaran ISLAM ... .tunggulah tarikan adiknya ke neraka di akhirat nanti.

Keempat:- Anak Lelakinya
Apabila seorang anak tidak menasihati seorang ibu berkenaan kelakuannya yang haram di sisi Islam, maka anak itu akan disoal dan dipertangungjawabkan di Akhirat kelak.... ... nantikan tarikan ibunya ke neraka.

Oleh itu kita lihat betapa hebatnya tarikan wanita bukan sahaja di dunia malah di akhirat pun tarikannya begitu hebat... maka kaum lelaki yang bergelar ayah / suami / abang atau anak harus memainkan peranan mereka yang sebenarnya selaras dengan firman ALLAH S.W.T.:-"HAI ANAK ADAM PERIHARALAH DIRI KAMU SERTA AHLI MU DARI API NERAKA, DI MANA BAHAN PEMBAKARNYA IALAH MANUSIA DAN BATU-BATU... .."

Sumber: Islam.net (http://maskuleen.blogspot.com)

P/S : Justeru, penting wanita dilibatkan dalam usaha agama (masturat).Suami dan isteri keluar di jalan Allah (ikut tertib yg diberikan)supaya wanita dpt fikir agama, kalau isteri para ustaz mungkin tak hairanlah, tapi para isteri yg suaminya bukan ustaz perlu dilibatkan spy turut sama ada fikir agama,jika tidak dikhuatiri anak2 akan ditarbiah mengikut adat, bukan berlandaskan syariat agama.

No comments:

Post a Comment

JAZAKALLAH KERANA SUDI ZIARAH DAN BAGI KOMEN, INSYALLAH KALAU ADA KELAPANGAN SAYA AKAN BALAS KOMEN TUAN-TUAN.SILA TINGGALKAN E-MAIL / WEBSITE, INSYALLAH.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails