CARI DALAM BLOG INI

Loading...

Wednesday, November 18, 2009

KORBAN (umi-ali-surahsirahsarirah.blogspot.com)

Assalamualaikum,Kali ni cerita tentang jemaah masturat dari Filipina pulak, juga karkuzari dari masturat Bangalore...3 pasangan telah sambut takaza tunai 4bulan selepas di tasykil masturat Bangalore yg keluar ke Filipina...

Mereka bukan org kaya, tapi desakan untuk korban demi agama mereka sanggup sehinggakan sepasang suami isteri sanggup menjual kedai dan kereta untuk keluar jalan ALLAH...Dulu saya juga dgr cerita sepasang suami isteri dari Indonesia jual rumah untuk keluar jalan ALLAH.Apabila diminta alamat oleh rakan2 masturat, biasalah kita kan bertukar-tukar alamat sebelum berpisah, dikatanya saya tak tahu sebab rumah saya sudah dijual....Tapi janji ALLAH adalah benar, apabila mereka pulang ada hamba ALLAH yg baik hati memberi mereka sebuah rumah yg sederhana besar, lebih besar dari rumah mereka dulu.

Berbalik kepada cerita pasangan2 dari Filipina tadi, mereka bertiga mempunyai kelebihan2 tersendiri. Seorang pandai baca Al-Quran, seorang pandai berdakwah dan seorang rajin khidmat...Apa yg menarik perhatian masturat2 Bangalore ialah sifat mereka yang ada keinginan untuk belajar...Yang pandai mengaji seorang, yg seorang lagi sederhana, yang seorang lagi memang lemah sangat dalam hal mengaji Quran ni. Tapi selepas 2 bulan mereka berada di India dan sebelum berangkat ke Pakistan untuk baki 2 bulan lagi, ketiga-tiga mereka dah sama tahap pembacaan Al-Quran mereka!!!

MasyaALLAH, begitu gigih mereka belajar dan mengajar...Kita macamana, dah banyak kali kuar 3h, 40h, 2bulan, tapi Al-Fatihah masih lagi tak betul, tajwid lari... ALLAH...malu yek kita ni...sama2lah kita azam untuk betul2 usaha atas iman dan amal, bkn kuar nak sembang2 pasal anak, pasal suami, pasal dapur, perabot dll...

Sesungguhnya syaiton laknatullah tu tiada kuasa untuk menyesatkan manusia sebagaimana saya dgr bayan Maulana Saad semasa ijtima m'sia yg lepas, tapi syaiton tu menghiasi perkara2 mungkar dan sia2 sehingga manusia terpedaya dan leka, langsung lari dari jalan yg lurus...kita lihat syaitan telah menghiasi rumah2, anak2, hartabenda, emas perak, hatta majlis perkahwinan dgn perhiasan yg melekakan sehingga kita yg diberi amanah untuk buat kerja Nabi saw pun terpesona langsung mengelirukan mereka yg masih jahil, masih mencari-cari hidayat...doalah kita ni jadi asbab hidayat bukan asbab manusia keliru...

Apa yg kita kena pegang ialah sunnah Nabi saw, yg mana sunnah ialah sumber hidayat, benteng godaan syaitaon dan senjata bagi melawan adat istiadat yg mungkar...Tapi syaiton tipu kita dikatanya, sunat ni buat dapat pahala, tak buat tak berdosa... Sunnah, bukan sunat... Silap orang melayu kita ni, bahasa arab tak tau...WALLAHUALAM...

semoga ALLAH mengampuni saya dan pembaca semua dan ummat Islam semua kerana kecuaian kita...aamiin...masih belum terlambat untuk kita azam bila kuar jln ALLAH, kita belajar betul2, buat betul2 adab usul yg 12 tu:
1.DAKWAH, TAKLIM, IBADAT, KHIDMAT >> perbanyakkan.
2.MASA MAKANMINUM,TIDUR REHAT,CAKAP SIA2,URUS DIRI SENDIRI >> kurangkan.
3.HARAP MAKHLUK, MINTAK PD MAKHLUK, MEMBAZIR, GUNA BRG ORG TANPA IZIN >> tinggalkan,jangan buat...

InsyaALLAH ini peringatan untuk saya sendiri yg nak kuar 40h tak lama lagi, nafsu ni degil...yg disuruh tak buat, yg dilarang itulah yg dia suka...

No comments:

Post a Comment

JAZAKALLAH KERANA SUDI ZIARAH DAN BAGI KOMEN, INSYALLAH KALAU ADA KELAPANGAN SAYA AKAN BALAS KOMEN TUAN-TUAN.SILA TINGGALKAN E-MAIL / WEBSITE, INSYALLAH.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails