CARI DALAM BLOG INI

Loading...

Wednesday, November 18, 2009

TENDANG BOLA...


Ana percaya tuan2 tentu pernah tengok Bola sepak. Tak kurang juga tentu ada Kaki Bola. Tak kiralah Liga Inggeris, Liga Eropah, mahupun Liga Malaysia. Pemain-pemain beraksi dengan lincah dan tangkas untuk berebut bola dan menjaringkan gol untuk pasukan masing-masing. 22 pemain berebut satu bola dalam Padang yang luas di stadium yang besar dan diperhatikan oleh ramai penonton. Bila jaringan dibuat suara hiruk-pikuk orang ramai bergema menggegar stadium,” GOOOOLLLLLLLLL !!!!!!!! “

Begitulah perumpamaan dengan DUNIA ini. Kita sepak terajang dunia ni kemudian terhegeh-hegeh nak kejar dan rebut kembali. Kemudian tendang lagi…begitulah dunia..PERMAINAN belaka…sedangkan ianya tidak kekal…bila “wisel” ditiup menandakan “masa’ permainan dah tamat dan semua kita akan pulang sama ada “Menang” atau menerima “kekalahan”… begitu juga, bila ajal dah tiba, kita akan tinggalkan dunia ini samada menjadi orang yg “Berjaya” atau “gagal”…dan apa yang dibawa? Bukan Jersi atau Bola, Pingat atau Piala, tapi IMAN DAN AMAL…Ya..Iman dan Amal…iaitu ke alam yang seterusnya KEKAL ABADI…di SANA tidak ada MASA KECEDERAAN atau MASA TAMBAHAN…kekal selama-lamanya….

No comments:

Post a Comment

JAZAKALLAH KERANA SUDI ZIARAH DAN BAGI KOMEN, INSYALLAH KALAU ADA KELAPANGAN SAYA AKAN BALAS KOMEN TUAN-TUAN.SILA TINGGALKAN E-MAIL / WEBSITE, INSYALLAH.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails